čtvrtek 19. července 2012

Efektivita jednotlivých typů reklamních prvků – část 1.



Dlouhodobě měříme efektivitu jednotlivých reklamních prvků v závislosti na jejich umístění a podobu v našem provizním systému. (www.provizni-system.cz). V několika krátkých článcích vám popíšeme, které fungují nejlépe.

Textové odkazy

Jako modelovou provizní stránku budeme brát http://www.levneparfemy.com. Na stránce je umístěn banner tématem příbuzný k obsahu celé webové stránky. Dále jsou v textu dva odkazy. Jeden má shodné téma s bannerem „výprodej parfémů“ a druhý „Testery“. Prvním poznatkem je, že ani poutavý banner umístěný v místě kde reklamu každý z nás očekává, nemůže nahradit poutavý odkaz související s tématem článku. Zmíněný odkaz „výprodej parfémů“ na hlavní stránce posbíral 83% všech prokliků na cílovou stránku eshopu. CTR odkazu dosáhlo 6,1%. Odkaz "Testery" se podílel 12% a na banner v pravém sloupci zbylo pouze 5%.
Umístění odkazů a banneru na stránce

Textové odkazy a tématický obsah

Obecně mají textové odkazy v provizním systému větší CTR než bannery umístěné v tradičních pozicích. Proto doporučujeme dát přednost textovému odkazů před bannerem. Pokud je anchor odkazu volen k tématu odkazu, je efekt výrazně posílen a CTR vzroste. Pokud chcete proklik z vašich stránek maximalizovat, vložte do svého obsahu „call to action“ prvek.

Legenda: 
  • CTR je zkratka z anglického click through rate, v češtině se CTR často překládá jako míra prokliku. Pojem CTR se většinou používá v souvislosti s internetovou reklamou, kde vyjadřuje její (přibližnou) efektivitu. Výpočet CTR je velmi jednoduchý: CTR (%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100
  • Anchor text je text odkazu nebo viditelná část hypertextového odkazu.


1 komentář:

  1. Zajímavé schéma,takže to je vlastně takový seo marketing to co píšete? Jakoby kvalita odkazů v daném textu. Poslední dobou mě tohle tohle téma docela zajímá tak čerpám informace kde se dá. I na různých stránkách co dělají seo a optimalizaci pro vyhledávače.

    OdpovědětVymazat