Co to znamená pro naše affiliate partnery
Postupujeme dle níže popsaného návodu. Budeme rádi, pokud se také zaměříte na své odkazové profily. V následujících týdnech budeme oslovovat ty partnery, jejichž odkazový profil nebo samostatné odkazy vyhodnotíme jako nekvalitní. Požádáme o stažení odkazů nebo jejich změnu na „nofollow“ odkaz. Projděte své affiliate projekty a podívejte se, jakým způsobem na nás odkazujete. Pokud je banner nebo odkaz na každé stránce vašeho projektu nastavte odkaz na „nofollow“. Textové odkazy v hlavičkách a patičkách zrušte.Příklad nofollow odkazu: <a href="signin.php" rel="nofollow">Šperky.cz</a>
Odměna za kvalitní odkazy
Pro partnery s kvalitním obsahem a dobrým odkazovým profilem připravíme bonusový program. Například s odměnou za proklik nebo vyšší provizi.Jak postupovat při revizi odkazového profilu
Vaším prvním krokem bude zjistit, zda na vás nějaké nekvalitní odkazy směřují a z jakých domén. Doporučujeme využít Webmaster tools (nástroj přímo od googlu, dále WMT) a Majestic Seo. Zatímco první zmiňovaný je zdarma, druhý je placený. Měsíční poplatek je 40 EUR. Ve WMT se zaměřte na statistiku „provoz -> odkazy na vaše stránky“. Zde naleznete 1000 domén, které na vás nejvíce odkazují. Vše lze exportovat do dokumentu ve formátu csv. Prověřte domény, u kterých je velký nepoměr mezi počtem odkazů a cílovými stránkami.ukázka z WMT |
V přehledu naleznete rozmanité typy odkazujících domén. Od zbožových rádců nebo katalogů po magazíny, agregátory aj. S některými můžete pracovat s jinými ne. Pro lepší přehlednost si jednotlivé odkazy v excelu rozdělte barevně:
• Kvalitní odkazy – Celkový menší počet odkazů směřujících na přibližně stejný počet cílových stránek. Ideálně z domény s kvalitním odkazovým profilem. Navíc odkazy umístěny v kontextově příbuzném obsahu. (blog, tematický magazín atd.)
• Nákupní rádci – Zahrňte sem všechny rádce a srovnávače cen, do kterých jste se dobrovolně zaregistrovali. U eshopů se zpravidla bude jednat o desítky tisíc odkazů na menší počet stránek. Zde doporučuji vyhodnotit přínos (například v google analytics) a podle toho se rozhodnout.
• Nekvalitní odkazy – Velký počet odkazů směřujících na malý počet cílových stránek. To naznačují „sitewide“ odkazy, tj. odkazy umístěné na každé stránce projektu (patičky, hlavičky atd.)
• Neutrální – Tam, kde nejste ještě rozhodnutí. Mohou to být placené odkazy, domluvené spolupráce atd.
Podrobněji lze s odkazovým profilem pracovat v nástroji Site Explorer od Majestic Seo. Použijte „Historic index“ a přehled „Ref domains“. Site Explorer vám v placené verzi dá informace o 1000 doménách, které na vás odkazují. K nim dostanete informace o množství odkazů a dále hodnoty Alexa rank, Citation flow a Trust flow. Alexa rank vám dává velice orientační představu o návštěvnosti. Citation flow je vliv stránky, tedy jak snadno je možné dohledat doménu v obsahové síti. Trust flow představuje důvěryhodnost stránky. V zjednodušeném významu můžete tyto hodnoty maximalizovat, pokud na vás bude směřovat velké množství odkazů z důvěryhodných domén. Pro revizi odkazového profilu vám Site Explorer poskytuje mnohem více informací.
Site Explorer |
Jemnější síto na nekvalitní odkazy
Mnohem jemnější práci můžete provést pomocí přehledu Backlinks. Zde máte stejné informace, jako u domén, ale k jednotlivým odkazům. Lze se dostat až k 10 000 zpětných odkazů.Co s nekvalitním odkazem?
Druhým vaším krokem je se nekvalitních odkazů zbavit. Nejdříve doporučuji protistranu oslovit emailem, případně telefonicky a požádat je o stažení nekvalitních odkazů. Řešením může být i přidání parametru „nofollow“ nebo odkazovat na zdroj (jedná-li se o převzatý článek) pomocí rel=“cannonical“. Pokud se nepodaří spojit s majitelem stránky, je možné se od odkazů distancovat. Nástroj googlu vás několikrát varuje, že je to definitivní řešení. Nutné je připravit soubor ve formátu txt, který obsahuje přesné informace a strukturu dle nápovědy. Do jednoho souboru lze vložit více odkazů. Dle prozatímních zkušeností nedostanete do WMT žádnou informaci o dokončeném distancování. Není ani známo zda má distancování negativní vliv na doménu, od které se distancujete. Osobně se přikláníme k názoru, že ano.Pinguin 2.0 již úřadoval, tak proč se namáhat
Aktualizace od googlu byla nasazena 22.5.2013 a zaútočila velice rychle. První postihy byly vidět již následující den. To neznamená, že se není čeho obávat. Lepších výsledků dosáhnete pouze s lepším odkazovým profilem a automatickou penalizaci můžete dostat prakticky kdykoliv.Petr Soukup
Díky za rady :)
OdpovědětVymazat